Thursday, January 1, 2015

rezeki 2014

Alhamdulillah...dah masuk tahun 2015...masih diberi nafas oleh Allah swt...


Melihat status status facebook semuanya tentang tahun baru, ada yang update perjalanan 2014... dan macam macam lagilah status...


So, tergerak hati pulak nak menulis entri mengimbas kembali detik2 tahun 2014... cewaaahhh!


Banyak sangat rezeki dan nikmat yang Allah kurniakan.... tak lupa juga dugaan2... tapi takpelah, nak ingat yang happy2 je, walaupun ujian itu juga adalah rezeki, rezeki supaya kita menjadi manusia yang lebih baik..


Pertama, berjaya mengharungi medical school dan grad!! (walaupun diuji dengan sekali fail, tapi fail itulah yang membuatkan diri bangkit dan grad dengan jayanya...hehe)


Kedua, dapat beli kereta!! (2 kali accident, sekali suami buat, sebulan kemudian aku yang buat!...pengajarannya xleh sayang sgt harta kat dunia)


Ketiga, dapat SUAMI.... hahahahahahaha (sampai sekarang rasa kelakar.... ujiannya, teeettttt...entah...kena gosok baju dia, gosok baju malas sekali, hahahahhahahah... kena fikir dia lapar ke tak, kena cari barang2 dia dan baanyaaaaaaaaaakkkkkk lagi!....tapi takpe, moga dapat pahala sabra disitu...hahahah, harap suamiku redha lah hendaknya)


Keempat, dapat MARYAM... cikucak...eh, dah dapat anak la kiter! Plannya tahun depan tapi terlahirkan dia tahun ni....wakakakakaka... ujian jugak ke tu??? ujian beranak time banjir kot, sejuuukkk!


Kelima, dapat kerja.... yeaaaaa..... Alhamdulillah... walaupun baru masuk kerja seminggu dan bersalin, at least dah settle semua borang2 and everything....


Keenam....


Ketujuh....


Keseterusnya.....


Allah, banyak sungguh yang Engkau berikan padaku.... Moga aku terus menjadi hamba yang bersyukur...


SELAMAT HARI LAHIR 2015.


Moral of the story: Syukur dan sabar dalam kehidupan. Bila dapat nikmat kita syukur, bila diuji kita sabar~







No comments:

Post a Comment