Friday, April 11, 2014

Perasaan masa akad nikah!

Alhamdulillah... dah jadi wife kepada Afizan aka P-Jan, aka Jang dan sebagainya...hahahahaha


Berapa hari? Hampir seminggu...




Dekat dekat kahwin mesti ramai punyalah akan tanya " Debar tak?"


Dan jawapan aku biasanya "belum lagi, nanti debar la tu" sebabnya.... ramai aku duk tanya orang yang dah ada pengalaman, sehari sebelum (malam sebelum akad nikah akan berdebar, tidur tak lena)..




Aku? Aku akad nikah hari jumaat, tapi malam (malam sabtu) lepas isyak kat Masjid Negeri Pahang.


So, sampai lunch hour Jumaat tu still attend class --> tak debar lagi. Lansung!




Balik rumah, sedara-mara dah ada, penat, lalu tidur --> Bangun tidur, zaaappp!! Rasa debar, tapi tak kuat, 2 saat je...kihkihkih...macam nak exam, tapi very very short time.




Kul 2.30 ptg camtu kemas-kemas bilik sikit, pastu masuk dapur gi buat koktail untuk majlis esoknya --> tak debar, rileks je masa ni.. Pengantin masuk dapur oi!!! malam nak nikah. kihkihkih.




4.15 ptg --> Rileks jap, kawan mai, pakai inai, borak-borak sikit.




5.30 ptg --> Rombongan lelaki dari jauh Kelantan dtg makan dulu kat umah. Takut lapoo time akad nikah nanti kan...so, kita makan dulu...hihihi...aku duk dlam bilik je, tak kuar jenguk pon.. --> Tak debar. Tapi masa ni dah rasa jahat sikit, duk usha 'bakal suami' nak tengok raut wajah dia... kah kah kah... tapi tak nampak pon.




6.30 ptg --> Make up sket. Make up sdn bhd dibantu kawan-kawan yang supportive. Pas maghrib nak gi masjid dah. --> Tak debooo, sebab tu boleh make up sendiri, kahkahkah..kalau tak habis laaaa~




8.15 mlm --> Tolak gi masjid, naik kereta bersama kawan-kawan yang gojes. --> Tak debar!




8.45 mlm --> Jumpa kawan-kawan kat masjid. Happy sgt jumpa kawan-kawan time ni.. --> Tak debar.




9.15 mlm lebih kurang --> Ambil tempat. Duduk! --> Tak debar. tapi rasa tak nak pandang 'bakal suami' hahahahahaha. So, mata melilau kat hadirin yang datang je.




9.30 mlm agak-agak --> Usha la sikit bakal suami aku... hahahaha... Aku nampak dia mostly tunduk la, nampak muka cool, tapi takyah nak sorok la, Takut la tuuu!!!! Terfikir jugak time tu, dalam hati jela, "kalau kau kena sumpah aku ni, banyak kali ni kena ulang akad!" hahaha, fikiran jahat. Sebab dulu pernah cakap kat dia, tengok la, banyak kali kena akad nanti...




Dan aku tak ingat exactly pukul berapa, masa ni tiba tiba rasa berpinar pinar, aku pandang bumbung masjid, owwhhh okay, tak goyang pun masjid ni... nak kata gelap mata tak, nak kata berdebar tak, macam kena panah petir pun ada (tapi panah specific kat hati je), serius tak tau nak cakap macam mana perasaan tu.. dan mungkin itulah feeling the first and the last yang sangat istimewa yang aku rasa sepanjang hidup...lain dari yang lain iaitu ketika "KAU SAMBUT SALAM KADI"




Masa 'bakal suami' akad, aku memang dengar setiap patah perkataan.


Beberapa saat selepas itu, bakal suami dah jadi suami... Masa baca taklik focus, tapi tak ingat apa-apa... Ingat yang singgit gi mahkamah je. Hahahaha




Masa ni duk fikir "dah jadi suami aku dah dia, habis la aku, habis la aku, seramnyaaaa, kena balas dendam dengan dia, ayat mesti perli-perli punya...adoooiii" hahahaha, takut kot, sebab dulu dulu banyak time yang 'kurang baik' dan gaduh sangat sangat sangat! dari time yang aku baik dengan dia termasuk la time aku fikir rasional mmg sgt sikit dalam perhubungan kami sebelum ini... huhuhuhu...




Dan terima kasih sangat kepada AWAK yang banyak sangat sangat sangat sabar, cool, calm dan seumpamanya dalam membawa hubungan kita ke jinjang pelamin... kihkihkih.. Tahniah, awak menang!


Tunggu next story eh!



No comments:

Post a Comment