Friday, July 5, 2013

orang tua gatai...

eeerrkk...dah la buncit..pendek plak tuh.. alkisah... datang dua orang customer, sorang si boroi pendek..sorang lagi xboroi dan xpendek... aku plak duduk di meja dalam kedai.. (aku anak bos okay)..

mak aku: nak minum apa? Tanya mak aku bila so xboroi dan xpendek datang nak tgk makanan...lalu dia pun pesan apa yang dia nak minum...

dtg si boroi pendek tu terus duduk kat meja... sebab dah regular customer, mak aku pun tanya dari jauh.. nak minum apa tu?



si boroi pendek pun jawab, nak suh adik tu buat (raut muka xsedar diri).. aku plak buat tak layan, nak jeling kang customer... so, aku buat dek je, senyum pun tak... pekerja mak aku yang lain diam...

mak aku: kenapa nak suh dibuatnya...dia bukan kerja kat sini...

si boroi pendek: @#$%^&* oppss terkena..diam seribu bahasa.

dalam hati aku: kahkahkahkahakah..gelak terguling2...



mak aku bisik: mu dengar tak apa umi cakap? kena atas batang hidung... laki gatal kena wi slow slow gitu la...

huuhhh...nak pilih pilih konon... aku anak tokey weyh!!! terjadinya gini sebab caranya memang la glenya, customer lain bergurau, nampaa berguraunyer..okla... yang boroi pendek ni...eeerrrkkk! nak buat dia macam bapak ayam konon nak main pilih pilih... kihkihkih..kan dah terkena.

Moral of the story: Hafal doa tengok cermin. ^^,

 

No comments:

Post a Comment