Tuesday, February 25, 2014

lelaki memang sayang kereta

Dahulu kala...sokmo jugak dengar org dok kata lelaki syg kereta dari bini... masa zaman remaja remaji dulu ada la kenal dengan laki yang minat kereta ni...mmg berhabisan la untuk kereta...modified sana modified sini... ermm... mungkin kereta ni equal to emas permata la kot bagi wanita-wanita... so, xyah fikir banyak... lain gender lain interest...kan???


Dan pada suatu hari, beberapa hari selepas hari valentine day... sebab apa hari valentine day??? sebab 14/2 sebuah kereta telah dipinjamkan kepada saya...Semuanya milik Allah...


"weekend ni basuh la kereta" cadangan diberikan.


"okay"


"nak basuh kata mana?"


"erm..." belum sempat nj jawab ada bunyi mari "basuh sendiri la"


"okay" iya kan jela..


"nak basuh guna apa?" duga aku ke ni?


"sabun mandi"


"eh, mana boleh, syampu lah!"


"kenapa tak boleh?"


"sabun mandi kasar, syampu la ada egen pengilat"


"okay, syampu"


"xde sabun kereta ke?"


"takde!, kan kereta saya!" jawab aku selambe...


"ah, pedih!"


lepas basuh kereta...


"ok, sy dah basuh kereta, basuh sendiri guna syampu, pastu saya ambik sabut yang gosok kat badan tu basuh kereta" bangga basuh sendiri!


" eh, awak guna tu?? calar la nanti... awak guna yang mana? yang sabut ada batang untuk pegang tu ke?? kena batang tu calar la kereta"


"saya dah siap basuh, xde calar pun" huh...


".........." diam aje...


Next time...Next conversation...


"pagi pagi panaskan tak enjin kereta??"


"saya rasa tak perlu. sebab saya pernah baca"


"saya pun pernah baca dan saya rasa tak betul"


"yeke? sebab?"


"saya tahu la... awak mechanic kereta ke? tau pasal engine, minyak hitam"


"tak"


"dah tu ikut je la"


"yeke, saya rasa tak perlu la"


"awak pernah tengok minyak hitam? minyak hitam ni dia mendap blablabla......so panjaaaaaannnggg penerangannya...."


"okay" hahahahahah...okay untuk semua...


see...how take care you are, all about car~~









No comments:

Post a Comment