Friday, July 20, 2012

Ramadan 2012

Alhamdulillah...diberi nafas untuk melangkah sekali lagi Ramadan...tq Allah...
Happy Ramadan semua~

Azam saya Ramadan kali ni nak berzikir lailahaillallah and astaghfirullah banyak2... 2 je... (very specific kan)

Otak manusia ni bekerja mengikut gambar yang ada... (selingan sikit) so, kalau kita nak berazam, mesti specific....contohnya....

Saya nak jadi baik.

Apa yang tergambar difikiran sekarang??? Kalau saya, tiada apa2 yang tergambar difikiran....Cuba kita specifickan lagi...

Saya nak sembahyang di awal waktu...

Apa yang tergambar sekarang??? Kalau saya, nampak orang tengah sembahyang dalam minda....Jadi, otak kita berfungsi dan lebih fokus...dan matlamat kita lebih jelas...

Contoh lain...

Saya nak datang awal ke pejabat.

Apa yang ada diminda? Kosong bukan...

Saya nak bertolak dari rumah jam 730pg.

Apa yang ada diminda?

Jarum jam?punch card? so, lebih specific, lebih fokus kan... insyaAllah, matlamat menadi kenyataan...

Ikut psikologinya lah kan...(dengar kat radio, share2 info je ni)

Moral of the story: Sentiasa memperbaiki diri ok!


No comments:

Post a Comment